B401 Bruggenbouwers

Designbureau
Heren Loebas
Opdrachtgever
Stad Gent (dienst Stedelijke Vernieuwing)

Voor de afbouw van viaduct B401 startte stad Gent een campagne om het proces te communiceren.

De afbouw heeft voornamelijk ecologie, leefbaarheid en mobiliteit als belangrijkste doel. Veertien Gentenaars delen hun toekomstbeeld voor het viaduct via portretten die als kunstobjecten metershoog werden aangebracht op de peilers van het viaduct. Er moesten zoveel mogelijk mensen uit verschillende lagen van de bevolking worden betrokken en aangesproken. Daarom is ervoor gekozen in te zetten op verschillende mediakanalen.

B401 Bruggenbouwers © Heren Loebas

De campagne maakt bewust voornamelijk gebruik van online kanalen en probeerde gedrukte werken te beperken. Bij het drukken van uitnodigingen en posters werd rekening gehouden met gebruik van gerecycleerd papier of met een duurzaamheidslabel. Hiernaast werd er vanuit ecologisch standpunt bewust gekozen om samen te werken met uitsluitend bedrijven die gevestigd zijn in de omgeving van Gent.