Horst: Grafische Campagne

Designbureau
Ronny & Johny
Opdrachtgever
HORST Arts and Music / Onkruid

Ronny Duquenne en Johny Van de Vyver werken al vier jaar voor HORST Arts and Music Festival.

HORST brengt architectuur, muziek en kunst samen in een immersieve beleving. HORST festival startte als een initiatief van een team jonge, enthousiastelingen maar is intussen uitgegroeid tot een gerenommeerd festival met wereldwijde bekendheid. Vorig jaar won HORST de Award Best Electronic Festival op de Red Bull Elektropedia Awards. De grafische identiteit van het festival won de tweede prijs in de categorie Best Artwork.

Naast de standaard dragers voor de grafische identiteit (posters, flyers, boek, …) zijn er ontelbaar andere visualiseringen die de breedheid van de communicatiecampagne tonen: Facebook-posts, animaties, video, Instagram-posts, etc. Alles wordt lokaal geproduceerd en onder strikte FSC voorwaarden. De duurzaamheid van het project toont zich echter niet alleen in de productie maar ook in de dienstverlening van het grafisch ontwerpbureau. De identiteit wordt gebruikt als een ‘social tool’ om zoveel mogelijk mensen (zowel intern als extern) bij het project te betrekken. Ronny en Johny denken mee over de visuele strategie van het festival op lange termijn.